
Благодаря Ви, уважаеми господин Председател.
„Закон за изменение и допълнение на Закона за кадастъра и имотния регистър“.
Комисията подкрепя текста на вносителя за наименованието на Закона.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 1.
По § 2 има предложение от народния представител Валери Лачовски, направено по реда на чл. 79, ал. 7, т. 2 от ПОДНС.
Комисията подкрепя предложението.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 2, като в т. 3 относно ал. 3 думата „извършват“ се заменя с „осъществяват“.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 3.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 4.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 5.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 6.
По § 7 има предложение от народния представител Валери Лачовски, направено по реда на чл. 79, ал. 7, т. 2 от ПОДНС.
Комисията подкрепя предложението.
Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 7:
„§ 7. В чл. 20 се правят следните допълнения:
1. В ал. 3 се създава изречение трето: „Правоспособното лице предоставя на Агенцията по геодезия, картография и кадастър полица за сключената застраховка „Професионална отговорност“.
2. Създава се ал. 6:
„(6) Организаторите на курсовете за поддържане и повишаване на квалификацията предоставят на Агенцията по геодезия, картография и кадастър информация за правоспособните лица, успешно преминали курсовете по ал. 5, която се отразява в съответния регистър по чл. 12, т. 8.“
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 8.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 9.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 10.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 11.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 12.
По § 13 има предложение от народния представител Никол ай Нанков и група народни представители.
Комисията подкрепя предложението по принцип.
Предложение от народния представител Валери Лачовски, направено по реда на чл. 79, ал. 7, т. 2 от ПОДНС.
Комисията подкрепя предложението.
Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 13:
„§ 13. В чл. 31а се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 1 думите „кадастъра и/или“ се заменят с „кадастъра, а в случаите, когато това е предвидено в нормативен акт – и“.
2. В ал. 2, в изречение първо думите „чл. 32 и/или на“ се заличават и накрая се добавя „от органите и лицата, които ги създават и поддържат“, а изречение второ се заличава.
3. В ал. 3 думите „данни за зони“ се заменят с „данните за зоните“, а думите „ги предоставят на службата по геодезия, картография и кадастър по местонахождението на имотите по ред, определен с наредбата по чл. 31“ се заменят с „носят отговорност за актуалността и точността им“.
4. В ал. 4 думата „данните“ се заменя с „данни за зоните“, думите „от органите“ се заменят със „с органите“, а думите „ал. 3“ се заменят с „ал. 2“.
5. Алинея 5 се отменя.
6. В ал. 6, изречение първо думите „описват чрез структури от метаданни, които съдържат и данни за точността, пълнотата и актуалността им“ се заменят с „предоставят в цифров вид във формата по чл. 12, т. 5“ и изречение второ се заличава.“
По § 14 има предложение от народния представител Валери Лачовски, направено по реда на чл. 79, ал. 7, т. 2 от ПОДНС.
Комисията подкрепя предложението.
Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 14:
„§ 14. В чл. 32 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 4 се създават изречения второ и трето: „В заповедта на възложителя се определят условията и редът за работата на комисията. Решенията се приемат с мнозинство повече от половината от състава на комисията.“
2. Алинея 5 се отменя.
3. Алинея 8 се отменя.
4. Алинея 9 се изменя така:
„(9) Лицата по ал. 1 предостав ят публичен достъп до специализираните карти, регистри и информационни системи за извършване на справки и проверки, както и за получаване на специализираните данни, които събират и поддържат в актуално състояние. Общините и експлоатационните дружества осигуряват помежду си безвъзмезден достъп до специализираните карти, регистри и информационни системи или чрез своя електронна платформа в срок 7 дни след поискването му. Достъпът до данните по ал. 1, т. 1, буква „б“ за физическа инфраструктура за разполагане на електронни съобщителни мрежи се осъществява по реда на чл. 5 от Закона за електронните съобщителни мрежи и физическа инфраструктура.“
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 15.
По § 16 има предложение от народния представител Николай Нанков и група народни представители.
Комисията подкрепя предложението по принцип.
Предложение от народния представител Валери Лачовски, направено по реда на чл. 79, ал. 7, т. 2 от ПОДНС.
Комисията подкрепя предложението.
Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 16:
„§ 16. В чл. 35 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 2, в изречение първо думата „изработят“ се заменя с „изработват“, думата „правоспособното“ се заменя с „и правоспособното“, а думите „и графика за извършването на тази дейност“ и запетаята пред тях се заличават.
2. В ал. 3, в изречение първо думите „сградите на службата“ се заменят със „сградата на съответната служба“ и накрая се добавя „и на електронната страница на Агенцията по геодезия, картография и кадастър“, а изречение второ се изменя така: „Разгласяването и обявяването на заповедта се извършват в петдневен срок от обнародването ѝ в „Държавен вестник“.“
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 17.
По § 18 има предложение от народния представител Николай Нанков и група народни представители.
Комисията подкрепя предложението.
Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 18:
„§ 18. В чл. 43, ал. 1, т. 6 в текста преди буква „а“ след думат а „съоръжения“ се добавя „на техническата инфраструктура, в които има самостоятелни обекти“.“
По § 19 има предложение от народния представител Николай Нанков и група народни представители.
Комисията подкрепя предложението.
Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 19:
„§ 19. В чл. 44 се правят следните изменения:
1. В ал. 1 думите „по актовете за собственост, а при липса на достатъчно данни в тях и чрез описание на място“ се заменят с „по граници, описани в актовете за собственост, и чрез измервания на място“.
2. Алинея 2 се отменя.“
По § 20 има предложение от народния представител Валери Лачовски, направено по реда на чл. 79, ал. 7, т. 2 от ПОДНС.
Комисията подкрепя предложението.
Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 20:
„§ 20. В чл. 47 се правят следните изменения и допълнения:
1. Алинея 1 се изменя така:
„(1) Възраженията се разглеждат от комисия в състав: председател – началникът на службата по геодезия, картография и кадастър, и членове: представители на службата по геодезия, картография и кадастър, общинската администрация, областната администрация, областната дирекция „Земеделие“, общинската служба по земеделие, Изпълнителната агенция по горите, Агенция „Пътна инфраструктура“ и на други компетентни административни органи.“
2. Създават се ал. 4 и 5:
„(4) Със заповедта по ал. 2 се определят поименно титулярите и по един резервен член. Когато титулярят и неговият заместник не могат да участват в заседание на комисията, мястото им се заема от лице, определено от ръководителя на административния орган, чийто представител е лицето. Решенията на комисията се приемат с мнозинство повече от половината от състава ѝ. За всяко заседание на комисията се изготвя протокол.
(5) В двуседмичен срок от издаването на заповедта по ал. 2 държавните и общинските органи са длъжни да предоставят безвъзмездно на председателя на комисията информацията или документите, с които разполагат и които се отнасят до имотите в об хвата на проекта за изменение на кадастралната карта и кадастралните регистри.“
По § 21 има предложение от народния представител Николай Нанков и група народни представители.
Комисията подкрепя предложението.
Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 21:
„§ 21. В чл. 49а, ал. 7 думите „общинската администрация, общинската служба по земеделие и службата по вписванията“ се заменят с „по електронен път по реда на Закона за електронното управление Агенцията по вписванията, общинската администрация и общинската служба по земеделие“.“
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 22.
По § 23 има предложение от народния представител Николай Нанков и група народни представители.
Комисията подкрепя предложението по принцип.
Предложение от народния представител Валери Лачовски, направено по реда на чл. 79, ал. 7, т. 2 от ПОДНС.
Комисията подкрепя предложението.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 23, като в т. 5 относно предложената нова ал. 5, в изречение второ накрая се добавя „и чл. 53а, т. 5“.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 24, като в т. 1 думите „основния текст“ се заменят с „текста преди т. 1“.
По § 25 има предложение от народния представител Валери Лачовски, направено по реда на чл. 79, ал. 7, т. 2 от ПОДНС.
Комисията подкрепя предложението.
Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 25:
„§ 25. В чл. 53, ал. 3 думите „ал. 1, т. 2 и ал. 2“ се заменят с „ал. 1 и 2 относно данните за собствеността“.“
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 26.
По § 27 има предложение от народния представител Валери Лачовски, направено по реда на чл. 79, ал. 7, т. 2 от ПОДНС.
Комисията подкрепя предложението.
Комисията подкрепя текста на вносителя и предлага следната редакция на § 27:
„§ 27. В чл. 53б се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 2 след думите „правоспособно лице“ се добавя „по кадастър“ и се създава изречение второ: „За констатиране на явна фактическа грешка правоспособното лице изработва карта на контактната зона, списък на засегнатите имоти и проект за изменение на кадастралната карта, които се разглеждат от комисията по чл. 47, ал. 1.“
2. Алинеи 3 и 4 се отменят.
3. Създават се нови ал. 5 и 6:
„(5) Комисията по чл. 47, ал. 1 се произнася за всеки имот в обхвата на проекта за изменение на кадастралната карта и кадастралните регистри относно:
1. периода, в който е възникнал на терена траен топографски обект с естествен или изкуствен произход, ако се съдържат данни в информацията или документите по чл. 47, ал. 5;
2. наличието или липсата на явна фактическа грешка, като за имотите с констатирана явна фактическа грешка посочва основанието за обезщетяване или предлага провеждане на отчуждителна процедура по съответния приложим закон.
(6) Въз основа на решенията на комисията по чл. 47, ал. 1 службата по геодезия, картография и кадастър приема, не приема или връща проекта за изменение на кадастралната карта за отстраняване на недостатъци.“
4. Досегашната ал. 5 става ал. 7 и в нея, в т. 2 накрая се поставя запетая и се добавя „както и за поземлени имоти, заети от линейни обекти на техническата инфраструктура“.
5. Досегашната ал. 6 става ал. 8.
6. Досегашната ал. 7 става ал. 9 и в нея думите „ал. 5, т. 1“ се заменят с „ал. 7, т. 1“.
7. Досегашната ал. 8 става ал. 10 и в нея думите „ал. 5, т. 2“ се заменят с „ал. 7, т. 2“.
8. Досегашната ал. 9 става ал. 11 и в нея думите „ал. 7 и 8“ се заменят с „ал. 9 и 10“.“
Предложение от народния представител Валери Лачовски, направено по реда на чл. 79, ал. 7, т. 2 от ПОДНС.
Комисията подкрепя предложението.
Комисията предлага да се създаде нов § 28:
„§ 28. В чл. 54, ал. 5 думите „чл. 51, ал. 5“ се заменят с „чл. 51, ал. 7“ и след думата „директор“ се добавя „на Агенцията по геодезия, картография и кадастър“.“
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 28, който става § 29.
По § 20 има предложение от народния представител Валери Лачовски, направено по реда на чл. 79, ал. 7, т. 2 от ПОДНС.
Комисията подкрепя предложението.
Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 29, който става § 30:
„§ 30. В глава шеста се създава чл. 54г:
„Чл. 54г. (1) Когато в производство по закона е необходимо да се установят обстоятелства, вписани в регистър, поддържан от първичен или централен администратор на данни по смисъла на Закона за електронното управление, Агенцията по геодезия, картография и кадастър може да се снабдява и по служебен път с данни от тези регистри. Агенцията по геодезия, картография и кадастър не изисква от заявителите на административни услуги представяне на доказателства за вписани обстоятелства и данни в съответния регистър.
(2) Агенцията по геодезия, картография и кадастър при необходимост се снабдява по служебен път с информация за:
1. вписани актове относно недвижимите имоти;
2. гражданското състояние и родствените връзки между лицата за установяване на наследяване и/или удостоверения във връзка с наследяването.“
По § 30 има предложение от народния представител Николай Нанков и група народни представители.
Комисията подкрепя предложението.
Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя, който е отразен на систематичното му място в нови § 32 – 38, и предлага следната редакция на § 30, който става § 31:
„§ 31. В наименованието на глава седма думите „кадастрални данни“ се заменят с „услуги“.“
Предложение от народния представител Николай Нанков и група народни представители.
Комисията подкрепя предложението по принцип.
Предложение от народния представител Валери Лачовски, направено по реда на чл. 79, ал. 7, т. 2 от ПОДНС.
Комисията подкрепя предложението.
Предложение от народния представител Валери Лачовски, направено по реда на чл. 79, ал. 7, т. 2 от ПОДНС.
Комисията подкрепя предложението.
Предложение от народния представител Валери Лачовски, направено по реда на чл. 79, ал. 7, т. 2 от ПОДНС.
Комисията подкрепя предложението.
Комисията предлага да се създадат нови § 32 – 38:
„§ 32. Член 55 се изменя така:
„Чл. 55. (1) Агенцията по геодезия, картография и кадастър извършва административни услуги с данни от кадастралната карта и кадастралните регистри, като предоставя електронни документи и извършва изменения в кадастралната карта и кадастралните регистри.
(2) Административните услуги се предоставят по искане от идентифициран заявител. При заявяване на административни услуги по електронен път заявителят се идентифицира по реда на чл. 5, ал. 2 от Закона за електронното управление.
(3) Електронният документ съдържа код за достъп и номер, чрез които се извършва проверка в информационната система на кадастъра за наличието и валидността на документа.
(4) Измененията в кадастралната карта и кадастралните регистри се извършват по реда на глава шеста.“
§ 33. Член 55а се изменя така:
„Чл. 55а. (1) Агенцията по геодезия, картография и кадастър предоставя вътрешни електронни административни услуги, определени в наредбата по чл. 58, ал. 1 на административните органи, органите на съдебната вла ст, лицата, осъществяващи публични функции, и организациите, предоставящи обществени услуги, за изпълнение на правомощията им, определени в закон, без заплащане на държавна такса.
(2) Органите и лицата по ал. 1 не изискват от гражданите и организациите документите, които получават като резултат от вътрешни електронни административни услуги.“
§ 34. Създава се чл. 55б:
„Чл. 55б. (1) Общинските служби по земеделие и общинските администрации подпомагат службите по геодезия, картография и кадастър при административното обслужване на потребителите на кадастрални услуги.
(2) Общинските служби по земеделие, извън административните центрове на областите, подпомагат службите по геодезия, картография и кадастър за земеделски и горски територии с одобрени кадастрална карта и кадастрални регистри, като приемат заявления и предоставят изработените от информационната система на кадастъра скици на поземлени имоти, скици на сгради, схеми на самостоятелни обекти в сгради или в съоръжения на техническата инфраструктура, удостоверения за характеристики на поз емлени имоти. Общинските служби по земеделие приемат и заявления за изменение на кадастралния регистър на недвижимите имоти.
(3) Общинските администрации могат да подпомагат службите по геодезия, картография и кадастър за територията на общината, за която има одобрени кадастрална карта и кадастрални регистри, въз основа на споразумение, сключено с Агенцията по геодезия, картография и кадастър, като приемат заявления и предоставят изработените от информационната система на кадастъра скици на поземлени имоти, скици на сгради, схеми на самостоятелни обекти в сгради или в съоръжения на техническата инфраструктура, удостоверения за характеристики на поземлени имоти. Общинските администрации приемат и заявления за изменение на кадастралния регистър на недвижимите имоти.
(4) В случаите по ал. 2 и 3 изпълнителният директор на Агенцията по геодезия, картография и кадастър оправомощава със заповед служители на общинските служби по земеделие, определени от министъра на земеделието и храните, и служители на общинската администрация, определени от кмета на съответната община, които да извършват административното обслужване. Условията и редът за определяне на служителите, за оправомощаването и за прекратяването на правомощията им се определят с наредбата по чл. 58, ал. 1.
(5) Условията и редът за предоставяне на услугите от органите по ал. 2 и 3 се определят с наредбата по чл. 58, ал. 1. Условията и редът за предоставяне на услугите от органите по ал. 2 се съгласуват с министъра на земеделието и храните.“
§ 35. В чл. 56 се правят следните изменения и допълнения:
„1. Алинея 1 се изменя така:
„(1) Правоспособни лица по кадастър, които са търговци или упражняват свободна професия, могат да подпомагат службите по геодезия, картография и кадастър при административното обслужване на потребителите на кадастрални услуги за териториите с одобрени кадастрална карта и кадастрални регистри.“
2. Алинея 2 се изменя така:
„(2) Лицата по ал. 1 приемат заявления и предоставят изработените от информационната система на кадастъра скици на поземлени имоти, скици на сгради, схеми на самостоятелни обекти в сгради или в съор ъжения на техническата инфраструктура, удостоверения за характеристики на поземлени имоти.“
3. Създава се нова ал. 3:
„(3) Лицата по ал. 1 приемат и заявления за изменение на кадастралния регистър на недвижимите имоти въз основа на писмено пълномощно.“
4. Досегашната ал. 3 става ал. 4 и в нея, в изречение първо думите „по ал. 1, контролът върху нея и видовете документи, които предоставят правоспособните лица по кадастър, се“ се заменят с „по ал. 1 и контролът върху правоспособните лица по кадастър се“.“
§ 36. Създават се чл. 56а, 56б и 56в:
„Чл. 56а. За предоставяне на кадастрални услуги по реда на чл. 55б и 56 се заплаща такса, определена в тарифата по чл. 8, ал. 2.
Чл. 56б. (1) Разпечатан валиден електронен документ на хартиен носител се удостоверява за идентичност с електронния документ.
(2) Удостоверяването по ал. 1 се извършва от служители на Агенцията по геодезия, картография и кадастър, от органите и лицата по чл. 55а, ал. 1, от лицата по чл. 55б, ал. 4 и чл. 56, ал. 1 и от други лица, в предвидени със закон случаи.
(3) Удостовереният по реда на ал. 2 документ на хартиен носител има силата на официален документ. Той не подлежи на повторно удостоверяване.
Чл. 56в. Удостоверения за идентичност на недвижим имот се издават от общините, когато освен данните от кадастралната карта е необходимо да бъдат използвани и данните от карти и планове по чл. 41, ал. 1, т. 1, както и данни, които се съдържат в предходни кадастрални и регулационни планове.“
§ 37. Член 57 се изменя така:
„Чл. 57. (1) Кадастрални, геодезически и специализирани данни, създадени и/или съхранявани от Агенцията по геодезия, картография и кадастър, се предоставят за използване при условията и по реда на закона, подзаконовите нормативни актове по прилагането му или по реда на специален закон.
(2) Агенцията по геодезия, картография и кадастър предоставя безвъзмездно данни за точките от геодезическата основа чрез информационната система на кадастъра.
(3) Извън случаите по ал. 1 и 2, за използването на данните е необходимо съгласието на Агенцията по геодезия, картография и кадастър.“
§ 38. В чл. 58 се правят следните изменения:
„1. Алинея 1 се изменя така:
„(1) Условията, редът и сроковете, както и видът и съдържанието на услугите, които Агенцията по геодезия, картография и кадастър предоставя от кадастралната карта и кадастралните регистри, от Геокартфонда, от Регистъра на правоспособните лица и от специализираните карти и регистри по чл. 32, ал. 1, се определят с наредба, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството.“
2. Алинеи 3 – 6 се отменят.“
По § 31 има предложение от народния представител Валери Лачовски, направено по реда на чл. 79, ал. 7, т. 2 от ПОДНС.
Комисията подкрепя предложението.
Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 31, който става § 39:
„§ 39. В чл. 77 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 2, т. 1 думите „скица-проект на“ се заменят със „скица проект или схема проект от“ и накрая се добавя „издадени от Агенцията по геодезия, картография и кадастър“.
2. В ал. 3 думите „и спра вка по чл. 55, ал. 4“ се заменят с „документ по чл. 55, ал. 1“.“
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 32, който става § 40.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 33, който става § 41.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 34, който става § 42.
По § 35 има предложение от народния представител Валери Лачовски, направено по реда на чл. 79, ал. 7, т. 2 от ПОДНС.
Комисията подкрепя предложението по принцип.
Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя за § 35, но предлага да бъде отхвърлен, тъй като е отразен на систематичното му място в нов § 46.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 36, който става § 43.
„Преходни и заключителни разпоредби“.
Комисията подкрепя текста на вносителя за наименованието на подразделението.
Предложение от народния представител Валери Лачовски, направено по реда на чл. 79, ал. 7, т. 2 от ПОДНС.
Комисията подкрепя предложението по принцип.
Комисията предлага да се създадат нови § 44, 45 и 46:
„§ 44. (1) Започналите до влизането в сила на този закон производства по изменение на кадастралната карта и кадастралните регистри и по предоставяне на административни услуги се довършват по досегашния ред.
(2) Производството по изменение на кадастралната карта и кадастралните регистри, съответно за предоставяне на административни услуги, се смята за започнало, ако до деня на влизането в сила на този закон има регистрирано заявление за изменение на кадастралната карта и кадастралните регистри, съответно за предоставяне на административна услуга.
§ 45. Откритите до влизането в сила на този закон структурни подразделения на службите по геодезия, картография и кадастър по чл. 10, ал. 3 продължават да осъществяват дейност до изтичането на срока на договора или споразумението, по силата на което са създадени, или до прекратяването им на друго основание, но не по-късно от 5 години от влизането в сила на този закон.
§ 46. До откриване на производство за създаване на кадастрална карта и кадастрални регистри за урбанизираната територия несъответствията в границите н а поземлените имоти между урбанизираната територия и неурбанизираната територия, за която има одобрена кадастрална карта, се отстраняват по реда на чл. 53б.“
По § 37 има предложение от народния представител Валери Лачовски, направено по реда на чл. 79, ал. 7, т. 2 от ПОДНС.
Комисията подкрепя предложението.
Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 37, който става § 47:
„§ 47. В Закона за геодезията и картографията (обн., ДВ, бр. …) се правят следните изменения и допълнения:
1. В чл. 6:
а) в ал. 4 т. 3 се отменя;
б) създава се ал. 5:
„(5) Агенцията по геодезия, картография и кадастър предоставя безвъзмездно на административните органи цифрови копия на материалите и данните, съхранявани в Геокартфонд, за изпълнение на правомощията им, произтичащи от закон.“
2. В чл. 22:
а) алинея 1 се изменя така:
„(1) Агенцията по геодезия, картография и кадастър предоставя услуги от Геокартфонда при условията и по реда на наредбата по ч л. 58, ал. 1 от Закона за кадастъра и имотния регистър.“;
б) алинея 2 се отменя;
в) алинея 4 се отменя.
3. В чл. 36, ал. 2 изречение трето се заличава.
4. В чл. 44, ал. 4, т. 3 думите „жалби на трети заинтересовани лица“ се заменят със „сигнали и жалби“.
5. В чл. 47, ал. 1 след думите „се образува по“ се добавя „сигнали и“.“
По § 38 има предложение от народния представител Валери Лачовски, направено по реда на чл. 79, ал. 7, т. 2 от ПОДНС.
Комисията подкрепя предложението.
Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 38, който става § 48:
„§ 48. В Закона за административното регулиране на производството на оптични дискове и матрици (обн., ДВ, бр. ...) в чл. 30, ал. 5 накрая се добавя „и се снабдява по служебен път със скица от кадастралната карта и кадастралните регистри като вътрешна електронна административна услуга по реда на Закона за кадастъра и имотния регистър“.“
По § 39 има предложение от народния представител Валери Лачовски, направено по р еда на чл. 79, ал. 7, т. 2 от ПОДНС.
Комисията подкрепя предложението.
Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 39, който става § 49:
„§ 49. В Закона за горите (обн., ДВ, бр. …) се правят следните изменения и допълнения:
1. В чл. 32 се създава ал. 9:
„(9) Когато поземленият имот се намира в територия с одобрена кадастрална карта и кадастрални регистри, Изпълнителната агенция по горите се снабдява служебно със скица като вътрешна електронна административна услуга по реда на Закона за кадастъра и имотния регистър.“
2. В чл. 36 се създава ал. 13:
„(13) Когато поземленият имот се намира в територия с одобрена кадастрална карта и кадастрални регистри, органът по ал. 3 се снабдява по служебен път със скица и извлечение от кадастралния регистър на недвижимите имоти като вътрешни електронни административни услуги по реда на Закона за кадастъра и имотния регистър.“
3. В чл. 55:
а) в ал. 3 т. 1 се изменя така:
„1. кадастрални данни за имота по кадастралната карта или по картата на възстановената собственост, а в случаите, когато се засяга част от поземлен имот, се предоставя комбинирана скица, изработена от правоспособно лице по кадастър”;
б) създава се ал. 7:
„(7) Когато поземленият имот се намира в територия с одобрена кадастрална карта и кадастрални регистри, органът по ал. 1, т. 1 – 3 се снабдява по служебен път със скица и други документи, които се предоставят като вътрешни електронни административни услуги по реда на Закона за кадастъра и имотния регистър.“
4. В чл. 56 се създава ал. 10:
„(10) Когато поземленият имот се намира в територия с одобрена кадастрална карта и кадастрални регистри, органът, дал предварително съгласуване за учредяване право на строеж, се снабдява по служебен път със скица и извлечение от кадастралния регистър на недвижимите имоти като вътрешни електронни административни услуги по реда на Закона за кадастъра и имотния регистър.“
5. В чл. 62:
а) в ал. 3 т. 1 се изменя така:
„1. кадастрални данни за имота по кадастралната карта или по картата на възстановената собственост, а в случаите, когато се засяга част от поземлен имот, се предоставя комбинирана скица, изработена от правоспособно лице по кадастър“;
б) създава се ал. 7:
„(7) Когато поземленият имот се намира в територия с одобрена кадастрална карта и кадастрални регистри, органът по ал. 1, т. 1 – 3 се снабдява по служебен път със скица и други документи, които се предоставят като вътрешни електронни административни услуги по реда на Закона за кадастъра и имотния регистър.“
6. В чл. 63:
а) в ал. 2 т. 1 се изменя така:
„1. кадастрални данни за имота по кадастралната карта или по картата на възстановената собственост, а в случаите по чл. 62, ал. 6 се прилага и комбинирана скица, изработена от правоспособно лице по кадастър, когато се засяга част от поземлен имот“;
б) създава се ал. 12:
„(12) Когато поземленият имот се намира в територия с одобрена кадастрална карта и кадастрални регистри, органът по ал. 1, т. 1 – 3 се снабдява по служебен път със скица и други документи, които се предоставят като вътрешни електронни административни услуги по реда на Закона за кадастъра и имотния регистър.“
7. В чл. 70:
а) в ал. 2 текстът преди т. 1 се изменя така:
„(2) Когато заявлението по ал. 1 е за горски територии – държавна или общинска собственост, заявителят посочва кадастрални данни за имота по кадастралната карта или по картата на възстановената собственост, а в случаите, когато се засяга част от поземлен имот, се предоставя комбинирана скица, изработена от правоспособно лице по кадастър, и оценка на имота, а когато правото на ползване се учредява за извършване на дейности, свързани с търсене и проучване на подземни богатства по реда на Закона за подземните богатства, и:“;
б) създава се ал. 8:
„(8) Когато поземленият имот се намира в територия с одобрена кадастрална карта и кадастрални регистри, органът по ал. 1, т. 1 – 3 се снабдява по служебен път със скица и други документи, които се предоставят като вътрешна електронна административна услуга по реда на Закона за кадастъра и имотния регистър.“
8. В чл. 75 се създава ал. 5:
„(5) Когато поземленият имот се намира в територия с одобрена кадастрална карта и кадастрални регистри, органът по ал. 1, т. 1 и 2 се снабдява по служебен път със скица или скица проект като вътрешна електронна административна услуга по реда на Закона за кадастъра и имотния регистър. За снабдяване със скица проект собственикът или инвеститорът посочва идентификационни данни за проекта за изменение на кадастралната карта и кадастралните регистри, приет от Агенцията по геодезия, картография и кадастър.“
9. В чл. 77 се създава ал. 4:
„(4) Когато поземленият имот се намира в територия с одобрена кадастрална карта и кадастрални регистри, органът, издал решението за предварително съгласуване, се снабдява по служебен път със скица като вътрешна електронна административна услуга по реда на Закона за кадастъра и имотния регистър.“
10. В чл. 81, ал. 3, т. 2 се изменя така:
„2. списък, съдържащ кадастрални данни на имотите по кадастралната карта или картата на възстановената собственост –идентификатор или номер, адрес, площ, вид територия.“
11. В чл. 84, ал. 2 думата „прилагат“ се заменя с „прилага“, а думите „и скица на имота“ се заличават.
12. В чл. 108, ал. 1 се създава т. 5:
„5. лице с висше лесовъдско образование, регистрирано в публичния регистър за упражняване на лесовъдска практика – за горските територии, върху които има учредено или възникнало ограничено вещно право, с което титулярят на правото има сключен договор.“
13. В чл. 109, ал. 2:
а) създава се нова т. 3:
„3. титуляря на учредените или възникнали ограничени вещни права – за съответната горска територия“;
б) досегашната т. 3 става т. 4.
14. В чл. 211, ал. 2 се създава т. 3:
„3. от лицата, упражняващи лесовъдска практика – за дървесината, добита от горски територии, върху които са учредени или възникнали ограничени вещни права, за които има сключен договор с титуляря на правото.“
15. В § 1 от допълнителната разпоредба:
„а) в т. 53 думите „скица, изработена по реда“ се заменят със „скица по смисъла“, а след думите „чл. 31“ се поставя запетая и с е добавя „чл. 58, ал. 1“;
б) в т. 57 думите „решението, за което е взето от компетентните държавни и общински органи, определени в наредбата по чл. 101, ал. 3“ и запетаята пред тях се заличават.“
Предложение от народния представител Валери Лачовски, направено по реда на чл. 79, ал. 7, т. 2 от ПОДНС.
Комисията подкрепя предложението.
Комисията предлага да се създаде § 50:
„§ 50. В Закона за енергетиката се правят следните изменения и допълнения:
„1. В чл. 64:
а) в ал. 3, т. 1:
аа) буква „в“ се изменя така:
,,в) да извършва сеч и кастрене в сервитутните ивици на линейните енергийни обекти при условията и по реда, предвиден в нормативните актове, регулиращи съответния вид територия“;
бб) създава се буква „г“:
,,г) да извършва сеч в и извън сервитутните ивици при изключителни случаи по смисъла на Закона за горите и по реда на подзаконовите нормативни актове по прилагането му.“;
б) създава се нова ал. 9:
„(9) Не по-късно от една седмица преди започване на сечта или кастренето по ал. 3, т. 1, буква „в“ титулярят на сервитута уведомява лицата, които управляват засегнатите недвижими имоти – държавна и общинска собственост, съответно кмета по местонахождение на недвижимия имот – държавна, общинска и частна собственост, който публикува уведомлението на интернет страницата на общината и поставя уведомлението на видно място в сградата на съответната община, район или кметство.“;
в) досегашните ал. 9 – 12 стават съответно ал. 10 – 13.
2. В § 26, ал. 2 от Преходните и заключителните разпоредби думите „чл. 64, ал. 9“ се заменят с „чл. 64, ал. 10“.“
Ако позволите да направя редакционно предложение в съответния текст:
„Параграф 50 в редакцията на Комисията да се измени така:
„§50. В Закона за енергетиката в чл. 64 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 3, т. 1:
а) буква „в“ се изменя така:
„в) да извършва сеч и кастрене в сервитутните ивици на линейните енергийни обекти при условията и по реда, предвидени в нормативни актове, регулира щи съответния вид територия;“
б) създава се буква „г“.
„г) да извършва сеч в и извън сервитутните ивици при изключителни случаи по смисъла на Закона за горите и по реда на подзаконовите нормативни актове по прилагането му.“
2. Създава се ал. 13:
„(13) Не по-късно от една седмица, преди започване на сечта или кастренето по ал. 3, т. 1, буква „в“ титулярят на сервитута уведомява лицата, които управляват засегнатите недвижими имоти – държавна и общинска собственост, съответно кмета по местонахождение на недвижимия имот – държавна, общинска и частна собственост, който публикува уведомлението на интернет страницата на общината и поставя уведомлението на видно място в сградата на съответната община, район или кметство.“
Защо правят това предложение? С едно изречение мотив.
С редакционното предложение се предлага създаването на § 50, т 1, буква „б“, новата ал. 9 да стане ал. 13, тъй като в действащата ал. 9 на Закона за енергетиката в чл. 64 се съдържа законова делегация за създаване на Наредба № 16 от 9 юни 2004 г. за сервитутите на енергийните обекти.
В тази връзка с предложението, което направих току-що, се налага изменение на т. 1 в § 50 и заличаване на т. 2, свързана с препратка към чл. 64, ал. 9 от Закона за енергетиката.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк:
Стража съществува благодарение на хора като Вас!Издържаме се единствено чрез малки дарения от физически лица!
Също можете да направите , както и да ни дарите по или .