
Благодаря, госпожо Председател.
Моето изказване в голяма степен ще се покрие с изказването на господин Димитров, тъй като ние ще подкрепим изцяло всички текстове в предложения законопроект, които касаят именно това – потребителите да могат да се откажат от дадени услуги, когато мобилните оператори решат да индексират цените и го правят по свое усмотрение.
Първо, редно е да кажем, че и към момента такъв механизъм съществува, само че, за съжаление, то е една договорка, която не е записана абсолютно в нито един закон.
Така че тази крачка, която направи Транспортната комисия, която направихме заедно – да запишем в Закона, че потребителите имат това право, е един огромен успех на всички народни представители, които го подкрепиха в Комисията, и всички парламентарни групи, които застанаха зад това предложение, защото то се прави най-вече, за да защитава интересите на всички български граждани и ползватели на тези ус луги.
Сега искам да кажа, че и ние ще направим една техническа редакция, тъй като предложеният срок от един месец считаме, че е прекалено малък и не би дал възможност на самите потребители да вземат най-доброто решение за тях самите. Затова ние ще предложим срокът да бъде 3 месеца.
Защо казвам 3 месеца? Защото ако примерно индексацията започне от 1 януари, ние на 1 декември ще бъдем уведомени за това, че мобилният оператор индексира с някакви проценти нашата мобилна сметка. Но съгласете се, че ако оставим този малък срок, можем да допуснем това самите потребители да тръгнат панически да сменят плановете си с цел, че ще направят нещо добро. В крайна сметка обаче може решението им да не бъде толкова добро.
Затова и ние искаме да запазим по-дълъг срок, тоест да направим по-дълъг срок – от 3 месеца, в който потребителите реално да видят всички оператори с колко точно индексират цените, тъй като знаем, че операторите не го правят с един и същи процент, и по този начин да дадем възможност на самите потребители да изберат най-доброто за тях. Плюс това не всички оператори го правят на една и съща дата – да индексират всички по едно и също време цената, което считаме, че би било добре и за самите оператори. Да не се стига дотам – потребителите единия месец прекратяват договора си към тях, отиват при следващия оператор, там се оказва, че индексацията следващия месец е по-висока, те отново прекратяват договора си и се връщат към първия оператор. Това ще бъдат едни омагьосани кръгове, в които хората могат да се лутат.
Затова считаме, че с този срок от 3 месеца ние ще им дадем спокойствието и гаранцията, че те след 2 месеца ще могат да вземат най-доброто решение за самите тях, по този начин да изберат и най-добрата услуга.
Затова, госпожо Председател, ще Ви предоставя нашата редакционна поправка.
Също така желаем отделно да се гласуват параграфи 13, 14, 15 и § 15, който става § 16, за да можем да ги подкрепим, като самите те могат да бъдат обединени и в едно гласуване, но да бъдат разделени от останалите текстове. Благодаря.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк:



Стража съществува благодарение на хора като Вас!Издържаме се единствено чрез малки дарения от физически лица!
Също можете да направите , както и да ни дарите по или .