
Благодаря, госпожо Председател.
Дами и господа народни представители, Законът за автомобилните превози имаше нужда от корекция. Не съм сигурен, че това е решението, което ще помогне на жителите на тези четири общини, но въпреки това смятам, че е добре да се започне отнякъде и да се даде шанс. Оттук нататък, след тези корекции в Закона, отговорността вече е на кметовете на общините и съответно на областните центрове, тъй като, както вече стана въпрос, административният център и на четирите общини е извън територията на общините. Все пак става въпрос за 151 населени места, дори искам да Ви ги кажа поотделно: Добричка са 67, „Марица“ – 19, „Родопи“ – 21 населени места и, забележете, „Тунджа“ са 44. Всички тези хора срещат сериозни затруднения с транспортната свързаност към областния център, ежедневно имат проблеми. Смятам, че оттук нататък ще има възможност тази транспортна свързаност да бъде подобрена и съответно на тези хора да бъде даден шанс за един по-качествен живот. Какво ще свършат обаче кметовете съответно на тези общини и на областните центрове, предстои да видим, защото едно е да даваш заявка, но съвсем друго е да свършиш реалната работа. Лично аз съм чувал много пъти оправдания. Дори хората, с които съм се срещал, от тези общини или които пътуват, да речем, от „Марица“ и от „Родопи“, казват: ами, да, то трябва Вие там в Народното събрание да промените Закона. Ами ето, в момента ние от ВЪЗРАЖДАНЕ ще подкрепим тази промяна, за да може да се даде шанс да се започне отнякъде и да видим дали кметовете ще свършат тази работа. Тоест вече топката е в тяхното поле. Вече дали ще имат желание, както казах, трудно ми е да говоря от тяхно име.
Не само по време на предизборни кампании, но и в нашата инициатива „Парламентът отива при народа“ съм се срещал с немалко хора, които срещат подобни затруднения. Чух тук мнение, че щял да се намали трафикът на автомобили. Да Ви кажа, съмнявам се това да се случи. Да, искам да се случи, но се съмнявам, защото хората, които разполагат с автомобил, хората, които са свикнали да използват личното си превозно средство, едва ли ще се качат на обществен транспорт и да използват едва ли не градски транспорт, защото определено тези населени места в близост до областния център те са си като квартали на определения град. Да речем, в „Марица“ и в „Родопи“ повечето от тези населени места си действат като квартали на Пловдив – хората пътуват ежедневно, децата им учат в Пловдив, личните лекари са им в Пловдив, детските градини са в Пловдив, банковите услуги са в Пловдив. Така че – малко изкуствени, изкуствено създадени общини, но да не се разтягаме в тази насока.
А относно закачката тук с господин Иванов, наистина добре е да се присъства на комисии, когато има подобни важни въпроси. Имали сме не една и две срещи при областния управител на Пловдив, а господин Иванов невинаги е присъствал и там. Нали, не мога да го виня сега, аз не му водя отчетност кога присъства и кога не, но като цяло е хубаво да се присъства на тези срещи, защото там кметовете на общини си казват проблемите, които имат, обсъждат се евентуални решения и съответно може да се пристъпи към някакви координирани действия, както в случая – почти с пълно единодушие в Комисията въпросното предложение беше прието, включително и с гласовете на ВЪЗРАЖДАНЕ. Така че хубаво е на тези срещи да присъстват представители на повече партии, за да може да се вземат най-добрите решения.
Пак казвам, ние от ВЪЗРАЖДАНЕ ще го подкрепим, така че смятам, че ще мине. Благодаря.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк:


Стража съществува благодарение на хора като Вас!Издържаме се единствено чрез малки дарения от физически лица!
Също можете да направите , както и да ни дарите по или .