Комисията подкрепя текста на вносителя за § 76, който става § 80.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 77, който става § 81.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 78, който става § 82.
Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция за § 79, който става § 83:
„§ 83. В Кодекса за социално осигуряване (обн., ДВ, бр. …) се правят следните изменения и допълнения:
1. В чл. 9, ал. 6, чл. 70а, ал. 2, т. 6, чл. 72, чл. 83, ал. 3, чл. 90, ал. 2 и чл. 103 думите „загубена работоспособност” се заменят с „трайно намалена работоспособност/вид и степен на увреждане”.
2. В чл. 55, ал. 1 думата „неработоспособност” се заменя с „временна неработоспособност, трайно намалена работоспособност”.
3. В чл. 56, ал. 2 думите „трайна неработоспособност” се заменят с „трайно намалена работоспособност”.
4. В чл. 75, ал. 2, т. 1, 2 и 3, чл. 75, ал. 4, т. 1, 2 и 3, чл. 79, ал. 1, т. 1, 2 и 3, чл. 79, ал. 2, т. 1, 2 и 3, чл. 83, ал. 5, чл. 88, ал. 1, т. 1, 2 и 3, чл. 90, ал. 1 и чл. 98, ал. 5 думите „намалена работоспособност” се заменят с „трайно намалена работоспособност/вид и степен на увреждане”.
5. В чл. 83, ал. 4 и таблицата към чл. 86, ал. 1 думите „намалена работоспособност” се заменят с „трайно намалена работоспособност”.
6. В чл. 98 се правят следните изменения и допълнения:
а) алинея 7 се изменя така:
„(7) Ако решението на ДЕЛК, ТЕЛК и НЕЛК е обжалвано от председателя на медицинската комисия или по реда на чл. 112 от Закона за здравето, до влизане в сила на решението на НЕЛК, съответно на съда по обжалваното решение на органите на медицинската експертиза, се изплаща пенсия за инвалидност в размер на социалната пенсия за старост. В тези случаи пенсията се отпуска от датата на придобиване на правото съгласно обжалваното експертно решение за трайно намалена работоспособност/вид и степен на увреждане.”
б) създава се ал. 8:
„(8) След влизането в сила на решението по ал. 7 пенсията се определя в действителен размер от датата на придоб иване на правото, ако на лицето е определен процент трайно намалена работоспособност 50 и над 50 на сто.”
7. В чл. 139, ал. 1, т. 2 и чл. 142, ал. 1, т. 2 думите „загубена работоспособност” се заменят с „трайно намалена работоспособност”.
8. В Преходните и заключителни разпоредби се създава § 22м:
„§ 22м. (1) Лицата, на които експертните решения за определяне на трайно намалена работоспособност са обжалвани до 1 юли 2009 г., могат в 6-месечен срок от тази дата да подадат заявление за отпускане на пенсия за инвалидност. В тези случаи пенсията се отпуска от датата на придобиване на правото съгласно обжалваното експертно решение за трайно намалена работоспособност в размера по чл. 98, ал. 7. Ако заявлението е подадено след изтичане на 6-месечния срок, пенсията се отпуска от датата на подаването му.
(2) На лицата, чиито експертни решения за определяне на трайно намалена работоспособност са обжалвани, от 1 юли 2009 г. от медицинските комисии към териториалните поделения на НОИ се отпускат пенсии за инвалидност в размера по чл. 98, ал. 7 от датата на придобиване на правото съгласн о обжалваното експертно решение за трайно намалена работоспособност.”
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 80, който става § 84.
Има предложение на народния представител Руденко Йорданов.
Комисията подкрепя предложението и предлага да се създаде § 80а, който става § 85, със следната редакция:
„§ 85. В Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина в чл. 219, ал. 1 след думите „медицински цели” се добавя „и храни за кърмачета”.”
Има предложение от народните представители Кумчев и Михайлова.
Комисията подкрепя предложението.
Има предложение на народния представител Борислав Китов.
Комисията подкрепя по принцип предложението.
Комисията предлага да се създаде § 80б, който става § 86, със следната редакция:
„§ 86. В Закона за лечебните заведения се правят следните изменения и допълнения:
1. В чл. 11 се създава ал. 4:
„(4) Лекар по дентална медицина, който притежава издадено по реда на Закона за безопасно използване на яд рената енергия удостоверение за съответната правоспособност, може да извършва образна диагностика на зъбите и челюстите на пациентите”.
2. В чл. 40:
а) в ал. 1 се създава т. 12:
„12. документ за платена държавна такса”;
б) в ал. 3 се създава т. 7:
„7. документ за платена държавна такса”.
3. В чл. 41, ал. 3 се изменя така:
„(3) Министерският съвет определя с наредба реда за водене на регистъра по ал. 1 и утвърждава тарифа за таксите за издаване на удостоверение за регистрация на лечебното заведение, удостоверение за извършване на лечебна дейност по чл. 2а и за използване на регистъра”.
4. В чл. 47, ал. 1 се създава т. 13:
„13. документ за платена държавна такса”.
5. В чл. 49, ал. 3 се изменя така:
„(3) Министерският съвет определя с наредба реда за водене на регистъра по ал. 1 и утвърждава тарифа за таксите за издаване на разрешение за лечебна дейност и за използване на регистъра”.
6. В Преходните и заключителните разпоредби се създават § 6а и § 6б:
„§ 6а. (1) Лекарите, които в срока по § 6, ал. 1, т. 1 не са придобили специалност по обща медицина, имат право да продължат да работят като индивидуална или групова практика за първична медицинска помощ за срок от 5 години от влизането в сила на този закон.
(2) След изтичането на срока по ал. 1 регистрацията в съответния регионален център по здравеопазване на лекарите по ал. 1, които не са придобили специалност по обща медицина, се заличава.
§ 6б. Лекарите, които до влизането в сила на този закон са регистрирали лечебно заведение по чл. 13, ал. 1 или чл. 14, ал. 1, и които имат призната специалност по вътрешни болести, по детски болести или по спешна медицина, могат да осъществяват дейност като индивидуална или групова практика за първична медицинска помощ без да придобиват специалност по обща медицина”.
Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция за § 81, който става § 87:
„§ 87. Започналите и неприключили процедури до влизането в сила на този закон пред ТЕЛК и НЕЛК за освидетелстване на деца до 16-годишна възраст и на лица, придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст по чл. 68 от Кодекса за социално осигуряване, продължават да се разглеждат по досегашния ред, но не по-късно от 31 декември 2009 г.”.
Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 82, който става § 88:
„§ 88. Лицата, на които пожизнено е определена степен на трайно намалена работоспособност по досегашния ред, и лицата, които са с пожизнено определена степен на трайно намалена работоспособност по силата на § 3, се смятат с пожизнено определени вид и степен на увреждане”.
Комисията подкрепя текста на вносителя за § 83, който става § 89.
Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция за § 84, който става § 90:
„§ 90. (1) В срок до 2 месеца от влизането в сила на този закон Министерският съвет приема Устройствен правилник на Изпълнителна агенция „Медицински инспекторат”.
(2) В срок до 6 месеца от влизането в сила на този закон се издават подзаконовите актове, предвидени в него”.
Комисията подкр епя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция за § 85, който става § 91:
„§ 91. Законът влиза в сила от деня на обнародването му в „Държавен вестник” с изключение на:
1. Параграфи 3, 5, 6 и 9, които влизат в сила от 1 януари 2009 г.;
2. Параграфи 26, 36, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 65, 66, 69, 73, 74, 75, 76, 82, 83, 84, 87 и 88, които влизат в сила от 1 юли 2009 г.;
3. Параграф 21, който влиза в сила от 1 юни 2010 г.”.
По § 86 комисията подкрепя текста на вносителя, който е отразен на съответното му систематично място в § 90.
Комисията предлага § 86 да отпадне.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк:
Издържаме се единствено чрез малки дарения от физически лица!
Също можете да направите , както и да ни дарите по или .