Уважаема госпожо председател, уважаеми колеги! Искам да концентрирам Вашето внимание само на един от проблемите, а това е проблемът с четвъртокласната пътна мрежа или общинската пътна мрежа. Всеки от Вас пътува и знаете какво е състоянието на четвъртокласната пътна мрежа. За сравнение ще Ви кажа, че в България има около 21 хил. км републиканска пътна мрежа и около 19 хил. км общинска пътна мрежа. Знаете ли колко пари се дават за едното и за другото, и то не отсега? Това е от 2001 г. насам. Аз заварих 50 милиона и господин Дянков ще остави 50 милиона за общинската пътна мрежа. Представете си за повече от десет години каква е инфлацията, а парите са едни и същи. Докато за републиканската пътна мрежа в този период са се правили около 300 до 600 милиона лв. на година.
Ако има някакъв проблем, който е свързан с пътищата в България, тъй като трябва да си признаем, че голяма част от републиканската пътна мрежа вече е реновирана, то общинската е в трагично състояние. Затова нашето предложение, а и нормално би било, не да са 50, а да са поне 200 милиона. Средствата от европейските фондове по Оперативна програма „Регионално развитие”, които бяха предвидени за общинската пътна мрежа, са в пъти по-малко отколкото са за републиканската пътна мрежа. Националното ни финансиране е от 7 до 10 пъти по-малко, същото е положението и от еврофондовете.
Аз затова моля да се замислим. Не може да излизаш от един нормален хубав, реновиран път и изведнъж влизаш в следващия път, където ситуацията е коренно различна.
Призовавам Ви, ако не Ви е удобно тук, под някаква друга форма, да се помисли за увеличаване на средствата, които се предоставят на общините за общинската пътна инфраструктура, защото трагичното положение ще продължи още много години. Благодаря.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк: