Уважаеми господин председател, уважаеми господин министър, колеги! За да не повтарям изказването си по темата, когато гледахме Законопроекта за промени в Закона за гражданското въздухоплаване, ще продължа с това, което каза колегата Московски.
Първо ще благодаря на Министерството на транспорта за неговото положително становище, въпреки че се получи нещо доста странно – в Комисията по транспорт становището беше положително, в Комисията по отбрана, както държахме положително становище, изведнъж стана отрицателно.
Ще благодаря и на Министерството на отбраната и ще се спра най-вече на тяхното становище, защото не мога да го оприлича на отрицателно. Да, не е и съвсем положително.
Чест прави на министър Найденов, че накрая, приключвайки своето становище, отбелязва, че през 70-те години функциите на Авиоотряда са се осъществявали от самостоятелно звено в Транспортни войски и впоследствие, до създаването му като структура на пряко подчинение на Министерския съвет, Авиоотрядът е бил военно поделение. В крайна сметка казва, че каквото и решение да бъде взето от Народното събрание за мястото и функциите на Авиоотряда, същото ще бъде изпълнено от страна на Министерството на отбраната – едно чисто военно становище.
Когато се запознах внимателно с него видях, че Министерството на отбраната още през лятото е разглеждало подобна опция и е разгледало една тема – Авиоотряд 28 и Военновъздушните сили да могат по някакъв начин да изпълняват заедно определени задачи. Тоест мислили сме в една посока и то много преди да внесем нашия законопроект. Защото в становището на Министерството на отбраната се казва: „Именно по отношение на целесъобразността” на нашето предложение и изобщо по темата за Авиоотряд, че има три различни варианта.
Единият вариант, който е предложен лятото от Министерския съвет, тоест Авиоотряд 28 да се върне в Министерството на транспорта и още лятото, министър Найденов, с Ваша заповед от 21 август, тоест преди ние да внесем законопроект, сте назначил работна група, която с докладна записка от 22 октомври 2013 г. предлага да се допълни Закона за гражданското въздухоплаване като се създаде нов чл. 64в, и казвате, че с предложението се цели създаване на кореспондираща законова регламентация относно възможностите освен Авиоотряда и Въоръжените сили да изпълняват полети със специално предназначение при заявена обективна невъзможност това да се извърши от Авиоотряд 28. Това е станало лятото, Вие също сте мислили в тази насока. Едва след като внесохме нашето предложение, в края на месец октомври нещо се промени.
Където и да решите да преместите Авиоотряда, това е Ваше решение, ние казахме, че не влагаме никаква политика, но наистина съм учудена, че при положение че сте назначил работна група, при положение, че тя е излязла с препоръки, Вашите колеги, например бивши от Коалиция за България, поне между първо и второ четене в Закона за гражданското въздухоплаване можеха да отразят тези препоръки на Вашата работна група. Да, ама не.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк:
Издържаме се единствено чрез малки дарения от физически лица!
Също можете да направите , както и да ни дарите по или .