Уважаеми господин председател, уважаеми колеги! Ще взема отношение относно предложените промени в § 21.
Смятам, че не е аргументирано предложението на вносителите да бъдат въведени такива часови граници. В хода на дискусията по този въпрос не бе постигнато единно решение за необходимостта от промени. Разглежданият въпрос, естествено, засяга значим обществен проблем и неговото правно уреждане трябва да отрази изводите, които бяха направени от компетентните органи, във връзка с трагичния случай на река Лим.
Във връзка с това, без ясни гаранции за осъществяване на контрол на всички нива, няма как да бъдат подкрепени подобни текстове.
Във връзка с това имам един въпрос към представителите на Министерството на икономиката и енергетиката и на Министерството на образованието и науката: какви са изводите от трагедията, която изживяхме преди 10 години? Конкретизирана ли е отговорността на организациите и институциите във връзка със случая – река Лим, която именно да ни служи като ориентир за бъдещи законодателни промени, с които да се предотвратяват бъдещи трагедии?
Вярно е, че светлата част на деня трудно може легално дефинирана, но посочената от вносителите часова граница не е приемлива. През зимния период 17,00-18,00 ч. изглежда достатъчно рано в рамките на деня, но от своя страна е и достатъчно тъмно. Като имаме предвид и статистиката на КАТ във връзка с големия брой пътно-транспортни произшествия през тъмната част на деня не смятам, че точно тези изменения, които са предложени, са много уместни. Ето защо подкрепям предложението за отпадането на § 21 от закона. Благодаря за вниманието.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк: